Käytät selaimena ilmeisesti Internet Explorer 6:ta. Tämä selain on nyt vanhentunut.
Turvallisempaan ja luotettavampaan selailuun on suositeltavaa, että päivität selaimesi yhdeksi näistä selaimista:

Firefox / Safari / Opera / Chrome / Internet Explorer 8+

• Suomi

Maakohitaset sivut

Apulanta - Aggressio making of from Flatlight Films on Vimeo.

Olympus OM-D ja i-Speed PL kuvauskalustona Apulannan Aggressio-musiikkivideossa

06.09.2012 • Espoo, 6.9.2012 – 20-vuotias Apulanta-yhtye julkaisi keväällä 11. pitkäsoiton Kaikki Kolmesta Pahasta, ja levyltä on julkaistu jo kolme musiikkivideota. Neljäs video, Aggressio, on siitä poikkeuksellinen, että Apulannan Sipe Santapukki oli jo pitkään odotellut sopivaa kappaletta, jossa voisi hyödyntää Olympus i-Speed –suurnopeusvideokameraa: ”Asia on ollut mielessä jo pari vuotta, ja nyt videon käsikirjoitus tuki täydellisesti suurnopeusvideon käyttöä. Tätä projektia on odotettu, ja olimme erittäin innoissamme juuri näistä kuvauksista, sillä luvassa oli jotain todella uutta.” Video on kuvattu kokonaisuudessaan uudella viihdeteollisuuteen suunnatulla i-Speed PL –suurnopeusvideo-kameralla sekä OM-D-sarjan E-M5-järjestelmäkameroilla, mikä tekee videosta maailman ensimmäisiä tuotantoprojekteja kummallakin kalustolla. i-Speed PL on prototyyppiasteella ja E-M5-järjestelmäkamera on ensimmäinen OM-D-sarjan kuluttajakamera, joka soveltuu myös ammattimaisiin videotuotantoihin.

Aiheeseen liittyviä kuvia

• Olympus OM-D ja i-Speed PL kuvauskalustona Apulannan Aggressio-musiikkivideossa
Katso kaikki kuvat

Aggressio

Apulanta-yhtye on sponsoroinut Lahti Roller Derby –joukkuetta vuodesta 2011 ja lajin viihteellisyys valjastettiin Aggressio-videon käsikirjoitukseen, josta Apulannan Toni Wirtasella oli hyvin selkeä kuva: ”Lähtökohtana meillä oli legendaarinen kasari-action-raina Running Man post-apokalyptisessa teollisuushallissa, joten tuosta syntyi kohtalaisen nopeasti linkki näyttäviin suurnopeusvideokohtauksiin yhdessä Lahti Roller Derby –pelaajien kanssa. Kuten videolla nähdään, kaikkemme annettiin ja on uskomatonta nähdä kuinka vastaanottamamme kohtelu näyttääkään äärihidastettuina - älkää kokeilko tuota kotona. Nöyrimmät kiitokset Lahti Roller Derbylle.”

Olympus OM-D

Kompaktit järjestelmäkamerat valtaavat alaa, ja huippusuosittu OM-D-sarjan E-M5-kamera on ensimmäisiä kompakteja järjestelmäkameroita, joka soveltuu ammattimaiseen videotuotantoon. Aggressio-videon ohjaaja Miikka Niemi: ”E-M5-kamera tarjoaa pienen kompaktin koon, mutta isomman kameran ominaisuudet sekä kuvanlaadun. Käytimme useampaa E-M5-kameraa kuvauksissa pääkameroina. Pienestä koosta johtuen kamera oli helppo kuvattava steadycamillä, jolla saimme todella näyttäviä kamera-ajoja.”

Olympus i-Speed PL

Olympuksen i-Speed-tuoteperhe on kasvamassa kattamaan teollisuustarpeiden lisäksi täysin tuotantoyhtiöille suunnatulla i-Speed PL –versiolla, joka poikkeaa teollisuusversioista käyttöliittymän, varustuksen sekä PL-mountin osalta. Myös työnkulkua, sekä mobiilia käyttöä tuetaan PL-versiossa vahvemmin. ”Pääsimme ensimmäisenä Suomessa testaamaan i-Speed PL -ylinopeuskameraa. Aikaisemmista teollisuusmalleista poiketen tämä kamera on suunnattu enemmän mainos- ja tv-tuotantojen tarpeisiin. PL-malli tarjoaa nimensä mukaisesti PL-mountin sekä kuvasarjatallennuksen. Erityisesti jälkituotanto helpottui tämän kameran kohdalla ja vähentää yhden siirtovaiheen.”, Niemi toteaa.

Suurnopeusvideokameroiden tuotepäällikkö Kenneth Engberg Sintrol Oy:stä: ” i-Speed PL:n hinta asettuu 30 000,00eur tasolle, mikä tekee siitä poikkeuksellisen edullisen ratkaisun HD-tason suurnopeusvideoiden tuottamiseen mainos- ja viihdeteollisuuden tarpeisiin.”

Kurkista Aggressio-videon kuvauksiin ja katso Making-Of -video Flatlight Filmsin Vimeo-kanavalta tästä: http://vimeo.com/48946995

Lisätiedot:

http://www.olympus.fi/ (Olympus OM-D E-M5)
http://www.sintrol.fi/ (Olympus i-Speed PL)

Kysymyksiin vastaa ja lisätietoja antaa:

Henrik Tanabe
Markkinointipäällikkö